Today L.O.V.E ★ Tiada Insan Suci Tanpa Dosa Pada Masa Lalu, Tiada Insan Berdosa Yang Gelap Masa Depannya..- SETIA HUJUNG NYAWA-.

Monday, 26 November 2012

20# Tanpa Kata (SENYUM)

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v



p/s : Hadapi dengan senyuman setiap apa yang terjadi :)


♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Semakin Gila

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v



Ada dua orang gila sedang berbual di sebuah rumah sakit jiwa. Secara tiba-tiba seorang daripada mereka naik atas meja sambil mengangkat tangan dengan tinggi.

Orang gila 1: Kamu tahu tak?
Orang gila 2: Tahu apa?
Orang gila 1: Aku ini matahari! Lihatlah terang dunia ini disebabkan aku!

Melihatkan perlakuan tersebut, terdetik di dalam hati orang gila kedua bahawa rakanya itu berkemungkinan bertambah gila. Dia berhajat melaporkan perkara ini agar pemeriksaan lanjut dapat dijalankan. Maka bergegaslah dia ke bilik doktor dan menceritkan apa yang berlaku.

Orang gila 2: Doktor, kawan saya itu mungkin bertambah gila!
Doktor: Mengapa kamu berkata begitu?
Orang gila 2: Baru sahaja tadi dia naik ke atas meja sambil mengangkat tanganya ke atas. Terus dia berkata bahawa dia ialah matahari dan dunia ini menjadi terang disebabkan perbuatannya.
Doktor: Kalau begitu suruhlah kawan kamu turun,
Orang gila 2: Jangan doktor, nanti kalau dia turun gelap dunia ini nanti.
Doktor: Emmmm.. Sama2 gila rupanya!

hehe..


sumber : majalah REMAJA



♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Sunday, 25 November 2012

LIRIK : Andaiku Bercinta Lagi

Artis ; MOJO




Kini kau tiada
Senafas pun ku perlu mencuba
Kau bawa pergi sebahagian dari jiwa raga

Bersendiri hidup umpama hilang erti
Bagaimanakah meneruskan hayat ini

Andai ku bercinta lagi suatu hari nanti
Tunjukkan di mana
Ruang hati untuknya yang masih belum kau huni

Apabila tiba waktu bersemuka
Ku perlu pejamkan mata dan memaksa lafaz cinta
Dengan bayangmu di minda

Tiada pengganti bisa hadir dan mampu menyembuh
Rawan di hati meleraikan semangat ku runtuh

Bersendiri masa umpama tak beralih
Berapa lama lagi harus ku merintih

Malam tidak berpurnama
Fajar tiada kejora
Aku hilang di dalam gelita kalbu
Tanpa dirimu asaku mati


♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

19# Wordless Monday (NOVEMBER)

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v



♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Friday, 26 October 2012

18 # Wordless ( SALAM AIDIL ADHA )

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v



♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Wednesday, 17 October 2012

Mandikan Kucing

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v


Seorang budak lelaki berusia lingkungan 8 tahun membeli sekotak sabun dari sebuah kedai runcit...

Pekedai: Banyak sangat ke pakaian yang hendak dibasuh?

Budak: Saya nak mandikan kucing...

Pekedai: Eh, tak boleh gunakan sabun ni... Sabun ni terlalu kuat untuk kucing... silap-silap kucing kamu boleh mati...

Budak itu terus berlalu setelah membayar harga sabun... Seminggu kemudian, budak itu kembali ke kedai runcit tersebut...

Pekedai: Bagaimana kucing kamu?

Budak: Mati...

Pekedai: Bukan Pak Cik dah kata....

Budak: Tapi saya tak fikir sabun itu yg membunuhnya...

Pekedai: Habis, siapa yang membunuhnya?

Budak: Mesin basuh tu... ia berpusing terlalu laju...




♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

M A A F

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v

First of all, aku nak berterima kasih dengan rakan2 blogger yang sudi follow dan baca entry2 aku yang tak seberapa nak menarik nie.

Aku minta maaf sangat2 coz buat masa sekarang aku tak ada masa nak balas kunjungan anda semua, dan aku tak ada masa nak follow balik rakan2 yang dah follow aku, Maaf ya?

Aku nak minta maaf jugak sebab dah jarang nak update entry terbaru..

InsyaAllah jika ada masa yang panjang dan terluang aku akan buat semua tu sampai gila (boleh ka gitu?) haha .. just kidding.

Once again, maafkan diriku ini :)
♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Tuesday, 9 October 2012

LIRIK : Aku Yang Tersakiti

Artis : JUDIKA


Pernahkah kau merasa jarak antara kita
Kini semakin terasa setelah kau kenal dia
Aku tiada percaya teganya kau putuskan
Indahnya cinta kita yang tak ingin ku akhiri
Kau pergi tinggalkanku

Tak pernahkah kau sadari akulah yang kau sakiti
Engkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkari
Oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku
Aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia

Memang takkan mudah bagiku tuk lupakan segalanya
Aku pergi untuk dia ..


Nota kaki : Oh Tuhan, tolonglah aku.. *tak sanggup sudah nie*

♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Friday, 5 October 2012

Ceria Kembali ..

Assalamualaikum ..
Moshi-moshi (^.^)v

Tanpa disedari sudah lebih sebulan aku bekerja semula di tempat kerjaku yang dulu. So far so good, Allhamdulillah .

Aku bersyukur kawan2 dapat terima aku seperti dulu. Malah hubungan kami semkin baik. Segala perselisihan paham yang ada dapat dibaiki dan diselesaikan. Terima kasih ya Allah.

Bukan saja kawan2 di cawangan aku bekerja yang terima kemasukanku semula, kawan2 di cawangan lain pun sama. Hampir semuanya bertanyakan soalan yang sama bila berjumpa aku, " Kau masuk kerja balik? Bila kau masuk kerja balik dan blablabla.." Soalan itu aku boleh jawab berulang kali, tapi bila mereka bertanya " Kenapa kau makin kurus nie? kenapa kau makin kecik ? kenapa pipimu tak tembam sudah? " uhh!! bila hampir semua kawan2 bertanya soalan yang sama aku bingung aku tak tau mahu jawab apa, coz aku pun tak perasan yang aku dah kurus. Kadang tu aku jawab yang aku Putus Cinta, yang lucunya ada yang percaya sampai nak korek lebih dalam lagi ceritaku. Bercinta pun tidak macam mana pulak boleh putusnya? Aduh, lucu banget sih, ahaha (berindon la pulak).

Tapi aku tak kisah semua tu, aku happy mereka begitu, itu bermakna yang mereka caring dengan aku sampai kekurusan dan kegemukan aku pun mereka perasan kan ? Sekarang nie aku sedang dalam proses mengemukkan badan semula. Kawan2 pun sedang bantu aku. Tak hentinya mereka ajak aku makan itu ini sampai aku rasa penat untuk makan, ahaha (boleh ka begitu?)

Semoga akan ada lagi kebaikan yang datang. Dan semoga keputusanku bekerja semula di situ adalah keputusan bijak, cemerlang, gemilang dan terbilang , hehe .. ^.^



p/s : i love them :)



♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Thursday, 20 September 2012

New Baby ^^

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v

Olla my fellas .. Very long tyme no see.. Rindunya .. Harap rakan2 blogger yang lain sentiasa sihat.

Akhirnya, saat yang aku impikan telah tiba. Selama nie aku terpingin sangat nak bela arnab, tapi my mom tak benarkan. Sebab beliau kata aku tak komited bila nak jaga haiwan nie ( wah !! power giler ayat mak aku nie, ahaha )

16 September 2012 bersamaan dengan hari Ahad, aku dan adik bongsu aku secara diam2 dah plan pergi beli arnab tu senyap2.

Sebenarnya dah dua kali percubaan kami untuk beli arnab tu gagal, sebabnya kami lambat datang. Arnab2 yang ada dah di booking oleh orang lain, kecewa sangat tyme tu. Kalau boleh rasa macam nak merayu je dekat mak cik tu supaya bagi kami yang beli arnab tu.

Kami beli arnab tu di Pasar Tamu Takada Tawau. Kalau orang Tawau taulah tempat tu. Pasar tu di buka pada hari Ahad sahaja. Pukul berapa start aku tak pasti tapi yang pasti sampai pukul 12:00 tengah hari sahaja.

Oleh kerana tekad dan tidak putus asa kami berdua, untuk ketiga kalinya kami pergi lagi untuk mencuba nasib. Tapi kali nie adik aku pergi sendiri sebab time tu aku dah kerja so tak dapat nak join adik aku. Dengan semangat yang berkobar2 aku kejutkan adik aku awal pagi (tyme bangun bila sekolah) kesian dia.

Bila balik dari kerja aku teramatlah happy bila adikku tunjukan arnab tu dengan aku. Bolehnya aku lupa pasal benda yang buat aku excited selama nie.


Comel je dia. Sekarang nie dia baru sebesar tapak tangan aku. Dan aku bagi nama PoOh. Itu bersempena dengan kartun yang aku minat. Nak letak spongebob takut pulak ada orang terbelit lidah nak sebut nanti kang, haha .. Lagipun aku bagi nama tu dengan harapan dia aku membesar dengan sihat macam kartun Pooh tu, tapi janganlah sampai perut boroi, hee ..

-Welcome to my life POOH-

♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Sunday, 9 September 2012

Bermulanya Hari Baru

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v


Esok, bermulanya hari baru untuk aku. Setelah berminggu-minggu aku menjadi suri rumah sepenuh masa. Akhirnya, aku tekad akan bekerja semula di tempat kerjaku yang lama.

Tapi, aku risaulah. Tak tahu macam mana nak bagitau parents aku pasal benda nie. Mereka belum tahu lagi yang aku akan bekerja semula di situ. Aku takut nak bagitau, sebab dari cara parentsku, sepertinya mereka tidak suka aku bekerja di situ. Kata mereka jauh, makan ongkos banyak dahlah gaji ciput. Macam mana ya?!

Kawan2 aku di situ cukup gembira bila aku katakan yang aku akan berkerja bersama mereka semula. Aku pun gembira sangat2. Dengan mereka nanti aku boleh ketawa, bergurau-senda dan macam2 lagi boleh aku buat. Bestnya, hehe..

Tak sabar rasanya menunggu hari esok. Semoga esok membuka lembaran hari yang baik untuk aku. Semoga keputusan yang aku buat nie diredhai Allah. Semoga aku tak kekok nak buat kerja2 esok, hehe..
 - AMINNN-

♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Saturday, 8 September 2012

17# Wordless (Petua Wajah Berseri)

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v




♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Segmen Up Follower & Tambah Kenalan Part 3

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v


Nak join?? Klik banner ye..

Beiby blogger dari Sabah. Follower setakat nie 152 orang.

Segmen Tamat : 10 September 2012, Jam 2 petang 


♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Friday, 7 September 2012

16 # Wordless Saturday (Jodoh)

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v



♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

7 Rahsia cara Berjalan Wanita

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v

Setiap wanita mempunyai cara jalan yang tersendiri. Setiap cara berjalan tu ada rahsia dan maksud tersendiri. So marilah kita semak cara jalan kita macam mana, atau kepada si jejaka lihatlah maksud cara berjalan wanita anda. 

Peringatan : Jangan terlalu percaya ye ?

*Jika berjalan, dari belakang kelihatan seperti tidak memijak tanah
Golongan wanita yang jalannya berginjat, konon wanita ini adalah wanita yang tidak jujur, kalau berbual, mulutnya laser dan menyinggung perasaan orang lain. Wanita yang berjalan seperti ini juga terkenal dengan sikap egonya. Lebih parah, wanita ini biasanya pemboros atau suka membazir wang tanpa berfikir sebelum berbelanja. Padahal, wang yang dimilikinya itu masih banyak kegunaannya. Tapi jangan berkecil hati, kerana wanita seperti ini biasanya menjadi pujaan ramai lelaki.

*Jika berjalan, sering menoleh ke kanan dan ke kiri
Wanita seperti ini biasanya pandai menyimpan rahsia. Walaupun ramai yang menganggap wanita seperti ini tidak jujur, suka menipu teman sendiri, dan merugikan teman bualnya. Namun, ramai lelaki yang berusaha untuk menakluk hatinya. Konon wanita seperti ini senang diatur dan diuruskan.

*Jika berjalan suka menunduk
Cara berjalan melambangkan wanita seperti ini memiliki sifat yang tertutup. Ia hanya akan berbual dengan orang-orang yang rapat dengannya dan boleh dipercayai untuk menyimpan rahsianya. Wanita seperti ini biasanya sukar untuk ditakluk hatinya. Disamping sikapnya yang dingin, wanita seperti ini tidak peduli dengan kehidupan cinta. Namun, jika ada lelaki yang berjaya menawan hati wanita dengan cara berjalan menunduk ini, dijamin akan mendapat kebahagiaan. Sebab, wanita jenis ini sangat setia, dan dia tidak akan mengkhianati lelaki yang dicintainya.

*Jika berjalan menatap lurus ke depan
Wanita seperti ini biasanya memiliki pendirian yang teguh, bukan senang hendak menggoncangkan imannya. Jangan sekali-sekali menentang apa yang pernah dikatanya, jika anda tidak mahu mendengar dia berleter panjang lebar. Meski pendiriannya teguh, tapi dia selalu berselisih pendapat. Jangan hairan jika wanita seperti ini hanya mahu berbual dengan orang yang berpengalaman luas.

*Jika berjalan badan bergerak ke kanan dan kiri
Wanita yang berjalan dengan gaya yang sedemikian tidak ambil kisah dengan masalah yang berlaku. Apa pun masalah yang ada dihadapannya, dia dianggap kecil. Padahal masalah itu sebenarnya memerlukan kebijaksanaan untuk diselesaikan. Kerana sifatnya yang suka ambil mudah ini, banyak persoalan yang akhirnya tidak dapat diselesaikan dan akibatnya merugikan dirinya sendiri.

*Jika berjalan badan tampak tegak
Wanita ini tegas menentukan sikapnya sendiri. Dia tidak mahu urusan peribadinya dicampur oleh orang lain. Gaya bicaranya serius seperti ingin menunjukkan dia memiliki pendirian teguh. Yang menarik dari wanita ini, dia bertanggungjawap terhadap apa yang pernah dilakukannya. Dia menyenangi lelaki yang berdikari tanpa meninggalkan sifat-sifat romantiknya.

*Jika berjalan seperti zirafah
Maksudnya, ketika melangkahkan kaki ,badannya ia kelihatan bergerak ke depan dan ke belakang. Wanita jenis ini sangat lemah perasaannya. Dia seorang yang mudah terasa dan mudah tersinggung. Jadi, jika anda berbual dengan wanita seperti ini kenalah menjaga perasaannya agar tidak tersinggung, kerana wanita ini mudah mengalirkan air mata.

Kredit : pen patah blogspot

♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Friday, 31 August 2012

15# Wordless Friday (Adat Berkasih)

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v




♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Thursday, 30 August 2012

Raya oh Raya !!

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v

Diam tak diam sekarang nie dah 12 Syawal kan? Cepatnya masa berlalu, rasa macam baru semalam aku pergi beraya dengan kawan2 (bolehkah macam tu?) ahaha..Rakan2 blogger dah banyak post pasal raya mereka sampai berepisod2. Siap upload gambar yang cantik2 lagi. Jeleslah sikit, tapi tak banyak, hee..

Aku tak banyak sangat snap gambar tyme raya nie, maklumlah sejak diriku kehitaman rasa nak berposing depan kamera tu kurang. Malu sangat nak tengok kamera, serius!! aku malu nak tengok hasil gambar tu.Gambar dengan family pun tak ada! Tengoklah, betapa malu tahap gabannya aku kan? hanya kerana kulitku yang kegelapan, ish2!

Berbalik cerita raya, raya pertama aku tak dapat pergi mana2 pun sebab sibuk bantu mak masak. Banyak benda belum kami settlekan, sampaikan kami tak pergi sembahyang raya. My dad dan adik2 saja yang pergi.

Raya ke-2 baru aku beraksi, ahaha.. Wadi macam biasalah, datang rumah awal pagi, Nasib aku dah bangun tyme tu.. Mula2 aku, Wadi dan Cinta (Echa) turun bandar nak jumpa kengkawan yang lain. So di bandar tu kami jumpalah dengan Ica, Amil, Andi dan satu lagi budak lelaki tu aku tak kenallah pulak, tak ingat nama dia. Tahun nie, kami kurang seorang ahli Rullah. Dia tak dapat join sebab sekarang dekat Melaka (agaknyalah)

Lepas kami semua dah berkumpul, kami terus direct ke sasaran pertama, huhu.. Rumah Tijah. Di rumah Tijah kami dah bertambah ahli, Ina dan kekasih hatinya join kami. So jumlah keseluruhan kami seramai 10 orang termasuk aku.

Psstt !! Ada kisah lucu nie? Tapi takot pulak nak cerita nanti kang orang nie kerjakan aku pulak. Tapi tak apalah, tak ada masa kot dia baca blog aku nie, ahaha.. Begini, tyme nak balik dari rumah Basri (boyfriend aka selingkuh Tijah), aku, Ica, Tijah, Wadi dan (oh ya!) ada penambahan seorang kawan lagi, tapi aku tak ingatlah nama dia. Tak apalah, siKawan lah namanya, hee.. Kami berempat tunggu kawan2 yang lain dihantar keluar. Almaklum, rumah Basri tu agak jauh masuk dalam. Keretanya pun kecik saja so terpaksalah Basri ambil pergi dan balik 2 trep.

Dalam kami menunggu tu, terjadi perkara yang agak lucu tapi mengejutkan. Bila ingat rasa nak ketawa terguling2 pun ada, haha.. Masa tu, aku tak pasti apa yang Ica dan Tijah kecohkan, aku lak tyme tu tengah bercakap dalam telefon dengan little bro aku. Tiba2 aku tengok Wadi jatuh dalam parit. Dia jatuh depan mataku, tapi aku tak dapat berbuat apa2. Dalam hati sempat berbisik,"kawan apa aku nie?" Mungkin agak lama jugak aku berdiam, sampaikan little bro aku menjerit panggil aku. "Sorry Deq".

Tapi syukur jugaklah Wadi jatuh dengan cara bermaruah. Dia jatuh dengan cara berdiri, ada stail tau,haha.. Nasib ada paip air yang sebesar 6 inci tu tempat dia berpijak. Dan syukur jugak air parit tu tak tinggi/banyak. So dia pun tak kotor sangat, skirt dan kaki dia saja yang kotor. Tijah terus kol Basri minta dia bawakan air untuk Wadi. Kejadian tu macam sekelip mata saja, itu yang kami anggap itu sebagai lawak, nasib wadi tak kisah. Kami pun hairan entah macam manalah dia boleh jatuh.

Lepas kejadian tu, kami teruskan perjalanan kami. Dah puas aku merepek, saatnya tengok gambar pulak. Walaupun tak banyak, tapi kira adalah nie ye..





Err.. punyalah sikit !! ahaha.. Oklah, itu sajalah kali nie.. Selamat Hari Raya. Maafkan kita nie kalau ada terkasar bahasa dengan anda2 semua ya?? 

p/s : tengoklah betapa pemalunya aku, asyik menyorok saja bila bergambar, ahaha .. malu gila..







♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Aku pun Terkono !!

Assalamualaikum..
Moshi-moshi(^.^)v

Lepas boring buka facebook, aku buka Tagged pulak. Seperti biasa, banyak pulak noti (notification), entah apa2 sajalah yang yang di notikan untuk aku.

Kemudian, aku buka mesej pulak, haaaah !!! Disitulah terjadinya benda yang memang aku takut terjadi dengan diriku..

Semalam aku ada baca post AyuJean , pasal lelaki yang gila seks. Seram jugaklah bila baca. Tak dapat aku nak bayangkan kalau benda tu jadi depan mata aku. Trauma agaknya, Nauzubillah..

Tadi pulak aku terbaca di post Sue pelik, lebih kurang jugaklah. Tapi yang ganggu Sue nie budak prempuan (budak ke??). Lesbian agaknya.

Dan turn aku pulak ; 
klik untuk lihat lebih jelas..

Punyalah terkejut aku, terbeliak biji mata nie baca mesej jantan yang entah dari mana asal usulnya nie. Hahh!! ambik kau, kena cop GILA lagi, ahaha.. Aku saja tak padam nama dia, biar satu dunia tahu. Tapi tak ada pulak pic dia, ish !! Aku malas nak pegi profile dia, tak penting pun. Tak ensem kali, hee..

Macam2 benda yang terjadi didunia nie. Dunia semakin pelik. Kenapa sampai ada orang yang macam tu eh?? Tak paham la.. Agaknya mungkin dunia nie dah akhir zaman kan?? 
-Subahanallah-



♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Wednesday, 29 August 2012

Apalah Nasib o(╥﹏╥)o ..

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v


Accummm !! adeh !!! Apalah nasib diriku. Kesiannya, asyik bersin dan batuk jak. Hidung nie tebal sudah rasanya, pedis pun ada sebab selalu digosok dan dilap. Kang kalau tak lap kang ada lak benda meleleh kuar dari hidung, euuwwww !! (✖╭╮✖)..
Yang sandinya, kadang2 terpaksa bernafas dari mulut kalau hidung tersumbat, nasib ada minyak balsam nie jadi penyelamat. 

Air mata nie asyik nak kuar jak, entah apa yang aku sedihkan. Putus cinta kalik? ndak mungkin, bercinta pun ndak, hmm.. Sudah tu berat lak, bila aku pejam ndak pulak mau tidur? Aishhh..

Rumah nie ndaklah besar mana pun, tapi ndak tau kenapa hari nie aku rasa besar betul pulak. Sunyi aku, parents dengan adik2 teda di rumah, masing2 dengan agenda mereka. Tinggallah aku bertemankan kucing2 dan kura-kura kesayanganku. Tapi dorang nie asyik tidur jak bah!! grr...

Siapa yang mau kesiankan aku nie?? Dahlah selesma, demam lagi tinggal sendiri sak di rumah pulak tu, aduh !! Kesiankan diri sendirilah nampaknya aku .. Sabar sak lah aku ⊙︿⊙ ..

p/s : mood sekarang entah apa2, so maaflah terguna bahasa baku Sabah pulak õ.O ..


♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Lady Gaga menyampaikan mesej syaitan melalui lagu2nya?!

Assalamualaikum..
Moshi-moshi(^.^)v

Siapa yang tak kenal dengan Lady Gaga?? Mesti semua kenal kan? Artis terkenallah katakan, satu dunia tahu. Aku taklah minat sangat dengan wanita itu. Biasa2 saja.. Siapa peminat fanatik beliau (perlukah dia dihormati?) , lepas baca sampai abis nie mesti anda semua tukar fikiran (mungkin).

Tadi, oleh kerana aku tak tahu nak buat apa, aku buka Tagged.com. Kira macam laman sosial jugaklah, tapi aku dah tak aktif sangat. Banyak jugaklah notification aku dapat, almaklumlah jarang online benda nie, asyik layan Fb dan blog saja.

Nak di pendekkan cerita, aku bukalah "share video", banyak jugak kawan2 yang nak share video dengan aku tapi satu pun aku tak berkenan nak tengok. Sampailah mata aku ternampak video nie..

Ternganga jugak aku bila dah abis tengok video nie. Masya Allah.. bijaknya mereka mempermaikan kita. Banyak lagi sebenarnya video yang sewaktu dengannya. Kalau nak tengok korang pandai2lah cari dekat youtube, kat sana kan macam2 ada. Jangan tengok benda lain sudahlah, hehe..
_Semoga Allah melindungi kita_ -AMIN_

♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Tuesday, 28 August 2012

SEGMEN : Bersama warna kegemaranku

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v


Kuning a.k.a Yellow adalah warna febretku. Dalam dulu sampai sekarang aku memang suka kuning tu. Walaupun banyak perkataan negatif yang dikaitkan dengan warna kuning aku tak peduli, adaku kesah?! ahaha.. Aku pun tak pasti sebab apa aku gilakan warna nie. Tapi bila aku terlalu banyak tengok warna, tanpa kuning aku akan rasa kekurangan, hmm.. Sampai begitu sekali kan?hee..

Nak tengok bukti ??

hehe .. Nie hanya salah satu gambar aku yang boleh di jadikan bukti. Ada banyak lagi sebenarnya, tapi cukup yang ini sajalah kan?? 
Blog aku pun blh di jadikan bukti jugak kan?? Tengoklah betapa kuningnya blog ini, hee.. Kepada yang tak suka kuning tu harap maaf la ye?heee..

Ok done. Kepada siapa yang nak join meh la ramai2 kita join. Just klik banner dekat atas tu, dan ikut semua syarat yang owner dah tetapkan..

Nak tag mereka;-
(hadiahnya macam untuk perempuan saja, so..)


Tarikh tutup : 30 Sept 2012 (lama lagikan?)


♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Contest : Fizgraphic Vector Gambar Saya!

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v


Jom kita ramai2 join Contest yang Apit adakan. Bukan selalu tau beliau buat contest mcm nie. So tunggu apa lagi, kalau nak join klik banner dan ikot syarat2 yang telah ditetapkan.

2 Sebab ;-

1) Memang dah lama tepigin nak ada gambar dalam versi vector nie. Kalau tengok gambar yang divector macam cantik je, macam cute je. Tu yang nak test tu, gambar aku nie ok tak kalau versi vector, hehe..

2) Semua hasil kerja Apit terutamanya doodle aku memang suka, minat gila nie. Selalu jugak nak try buat, tapi tangan dan otak tak sekreatif Apit.*kesian..

Nak tag mereka;-


Tarikh Tutup : 30 Ogos pukul 12.00 tengah malam

-SEMOGA BEJAYA-






♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Sunday, 26 August 2012

Aku Dah Bebas ..

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v


Tak lama lagi kita akan sambut kemerdekaan yang ke-55. Syukurlah setakat nie negara kita aman damai, walaupun sekali sekala di uji dengan pelbagai perkara yang mungkin boleh menyebabkan "sesuatu", wuu.. bunyi agak suspen kan?haha..

Tapi sebenarnya aku bukan nak cerita pasal kemerdekaan pun, aku nak cerita pasal kemerdekaanku, hehe..
Finally, aku dah buat keputusan aku dah tak mahu kerja di tempat kerja aku hari tu. Bukan taste aku pun kerja di situ*berlagaklah pulak. Betullah kata Ejum, kalau kita tak ihklas buat kerja senang saja kesalahan kita dikesan.

Sebenarnya bukan aku nak sangat pun kerja disitu. Biasalah bila kita ikut rasa memang beginilah jadinya. Aku sebenarnya nak rasa sebulan begitu je kerja kat situ. Tapi oleh kerana nak jaga air muka Yunie and familynya aku gagahkan saja kerja disitu, dan kononnya akan berhenti bila Yunie dah berhenti, tapi tak tau kenapa tersangkut pulak aku selama 7 bulan lebih. Sekejap saja kan sebenarnya? tapi selama itulah jugak aku rasa betul2 terseksa. Aku berdoa agar hari2 yang aku lalui disitu berlalu dengan cepat.

Selama aku kerja di situ bertukar-ganti saja pekerja perempuannya. Kamu rasa kenapa? Gaji ok je, boleh tahan, cuma orang yang besar kepala kat situ yang bikin orang tak tahan sangat. Aku perna juga cerita pasal 2 orang tu kan? tak perlulah aku cerita lagi yang penting aku tak akan lagi tengok muka mereka berdua tu tiap hari. Aku boleh lalui hari2 aku dengan penuh ceria dan gelak ketawa, hee..

Semoga keputusan yang aku ambil nie Allah redhai dan akan buat aku happy :)

Alhamdulillah, Thank you Allah




♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Wednesday, 22 August 2012

My First try ^^

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v

Selamat Hari Raya semua, hehehe ..

Hari ini dah hari raya yang ke-4, tak sangka kan cepat sungguh masa berlalu? Ramadhan dah berakhir, semoga Allah panjangkan umur kita untuk ramadhan yang seterusnya, InsyaAllah..

Hari ini aku tak pergi mana2, penatlah. Duduk rumah jelah jawabnya. Nanti kalau ada masa aku updatelah pasal apa yang berlaku tyme aku pergi berziarah dengan kawan2, InsyaAllah. Tapi sekarang nie aku nak cerita pasal percubaan aku yang pertama buat kek. 

Anda semua mesti tahu Kek Batik kan?? Orang kata, dalam banyak2 kek, kek Batiklah kek yang paling senang dan ringkas untuk dibuat. Tak perlukan adunan yang banyak. Bahan2 yang digunkan pun senang untuk dicari. Tapi kadang2 benda yang senang kalau ada something yang tak kena pun takkan menjadi, kan?

Entah apa yang menarik aku nak buat kek nie, tyme puasa lagi aku memang terfikir nak try buat kek batik. Tapi disebabkan sibuk,*sibuklah sangat!! so tak dapatlah nak buat. Dulu aku tak payah nak susah2, coz Mak Yunie akan buat dan bagi aku sedikit, aku just makan saja. Tapi sekarang aku malu nak ambik, Yunie tak ada kat sini :(

Aku nie kadang2 orang kata hangat2 tahi ayam, beriya2 nak buat, tapi bila dah ada kesempatan timbul pulak malas aku. Baru2 nie aku ada beli majalah Remaja, disitu ada cara2 nak buat kek batik. Aku apa lagi semakin excitedlah nak test buat kek tu.

Disebabkan raya pertama dan ke-2 aku agak sibuk so tak dapatlah nak tunaikan hajat aku. Tapi bila Lisa msg dan ajak pergi bandar coz dia nak minta tolong teman beli barang2 keperluan dia untuk ke UMS, aku apa lagi ambik kesempatanlah nak beli bahan2 untuk buat kek tu.

So semalam, dengan excitednya aku buatlah kek tu. Mula2 gementar jugaklah, besalah first try katakan. Mak, mak cik dan adik aku Jalil ketawakan aku. Mereka pandang rendah dengan aku?! Semua cakap benda yang sama, "eleh, pandaikah kau masak?!" Takpa, aku tak kisah sekurang-kurangnya mereka dah menaikkan semangat aku, hehe..

Dengan 1% bantuan dari Mak, dan 1% lagi dari Macik aku dapat hasilkan kek batik yang 98% dari hasil buatan aku, ahaha.. Inilah Hasilnya


Nampak macam jadi kan? Aku pun tak pasti sangat benda nie jadi ke tidak. Aku malu nak nilai hasil kerja aku sendiri kang nanti orang kata pulak aku masuk bakul angkat sendiri, takmo2, hoho.. Tapi aku rasa macam manis sangatlah, orang kencing manis boleh kencing malam jadinya nie..

Yang bestnya, Mak senyum (mungkin bangga sikit dengan one & only anak daranya nie) and then, mak kata " ada jugak hasil buatanmu yang boleh di makan", hehe.. Pujiankah itu mak?!

So kalau kamu nak nilai hasil buatan aku nie jemputlah datang rumah, dengan segala hormatnya dipersilakan, hee..

♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Thursday, 9 August 2012

14# Wordless Thursday (Kerana Allah)

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v



♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Monday, 6 August 2012

1st Giveaway by Safiena

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v


Jom join Giveaway nie ramai2 .. Klik banner untuk informasi yang selanjutnya. Jangan lupa ikut semua syarat2 di situ ya?

Wishlist :-
1) Laptop Acer
2) Ipad
3) Nak bela Arnab
4) Cari kerja yang best
5) Nak menag GA nie

Kenapa perlu domain? :-
- Sebab kalau guna domain nie senang sikit nak ingat dan taip url. Kalau guna blogspot agak kacaulah sikit kena2 bila kita terlupa ejaan blogspot tu (ada ka gitu?). Tapi guna domain nie antara wishlist aku jugalah, tapi belum tahu cara nak daftar. Manalah tahu ada rezeki aku melalui GA nie guna domain, hee ..

Tag :-


♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Saturday, 4 August 2012

Malang tak Berbau

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v


Pada hari ahad yang lalu, iaitu 29hb Julai 2012 bersamaan 10 Ramadhan, adik aku yang baru saja nak bersuai kenal dengan motor yang dia baru beli 2 hari (kalau tak silap) dah dapat kenangan dan juga parut yang mungkin takkan hilang buat selamanya

Kecian kan?! memanglah.. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. Tapi nak buat macam mana, benda nak jadi. Tengoklah keadaan motor di atas tu, agak teruk jugaklah kerosakkannya. Sekarang nie dalam proses membaikpulih. Mesti anda nak tahu keadaan tuan punya motor jugakkan?? 

Perhatian !! : Agak mengerikan dan mengelikan bagi sestengah orang, so siapa yang memang tak boleh tengok tu diharap janganlah beranikan diri tengok ya?

Sekarang nie orangnya sihat walafiat jugak. Tak macam orang sakit pun. Tak boleh nak duduk diam, ada saja dia nak buat walaupun keadaannya tak mengizinkan. Biasalah istaring kan, memang begitu konon!! Nak larang pun bukannya dia nak dengar, so tengok jelah apa yang patut.

Adik aku seorang nie susah sikit nak makan obat, memang langsung tak suka nak makan obat sejak dia kecil lagi. Kami risau jugak manalah tau kalau2 ada dalaman yang cedera. Well, tak blh nak kata apa dah kalau dalam kapla ada batu duduk dalam besar punya, ahaha..

Sadis jugaklah adik aku nie aksiden, sudahlah badan bergeser dengan aspal, kena pijak lagi dengan motor, kawan dia sendiri pulak tu. Tapi benda tu tak disengajakn juga. Sebab itulah adik aku tak nak besarkan hal tu bila aku suruh dia bagitau parents pasal benda tu, dia tak mahu. Adik aku kata, "tak apalah, kawanku jugak. Kalau orang lain lama uda tu kena". Laa, macam tu jugak pun ada ka?!hmm..

Semangat setia kawan saja yang adik aku nie sama dengan aku, yang lain2 kami memang tak sehaluan. Perangai kami berdua ni agak kontra. Tak macam adik aku yang bongsu, perangai dan minat kami memang hampir sama. Tapi sekarang nie aku bukannya nak bandingkan adik2 aku ya? Harap maklum..

Yang aku tak puas hati, ada yang menyalahkan warna motor tu. Kononnya tak bolehlah guna warna tu, tak selamatlah, apalah, grrrr !! Apa kes warna yang disalahkan?! Disebakan itu adik aku cadang nak tukar warna motor tu, dia dah taknak guna warna itu lagi, kononnya sebab warna tu dia jatuh. Ngeh, nonesense !!

Dah dia yang tahu hari dah nak masuk magrib tak tahu nak balik rumah, Alih2 nak salahkan warna pulak. Adil kah macam tu?! Punyalah suci warna tu dia nak tuduh macam2 lak, warna tu tak bersalah, huhu. Sekeh kang baru tahu !!. Maaflah aku ter'emo lak gara2 warna, hehe..

Raya tinggal 2 minggu lagi nie?? Agak2 dapat kah kau sihat cepat deq?! Hmm.. Harap2 lah ya?? Kecian lak nanti ko. Cepat2lah sihat ya? Jangan risau kakakmu ini akan doakan kau cepat sembuh ya adekku.. :)

Amiiiinnn...


♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

13# Wordless Saturday (Menyebalkan!)

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v


notakaki : macamlah best sangat tagged nie sampai nak crowded !! *kenapa aku bengang nie?!*


♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Saya Nak Kad Raya

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v


Walaupun teknologi sekarang dah canggih, tapi berbagi2 kad raya tetap tak di lupakan.. Nak kad raya nie?? Jomlah join segmen nie.. Klik banner ya??

Tarikh tutup 5hb OGOS, 2012 jam 9.00 malam


♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Wednesday, 25 July 2012

12# Wordless Wednesday [Jom makan :)]

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v



♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Sunday, 22 July 2012

11# Wordless Sunday (Yang manakah Anda?)

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v


p/s : sama2lah kita muhasabahkan diri di bulan Ramadhan ini :)


♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Saturday, 21 July 2012

Segmen Pendek : Saya Nak Blogwalking

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v


Jom join segmen ringkas dan padat dari Miss Z. Segmen nie hanya berlangsung beberapa jam. Kalau sahur dah tamatlah riwayat segmen nie, huhu.. So apa tunggu lagi, jom join ramai2. Tekan banner atas tu eh ??

-See You-



♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Pisau + Cinta = ?

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v


saya ade sebilah
PISAU...

PISAU tu saya guna
untuk memotong...

pernah jugak terluka
kerana PISAU tu...
TAPI tak kisah,tak sakit pun :)

PISAU tu dah lama saya guna...
Sekarang PISAU tu dah berkarat...

saya tak buang...

saya tak buang sebab sayang
nak buang :(

Macam AWAK jgk !!!

saya ada AWAK,saya sayang
AWAK dan selalu nak
bersama AWAK...

Kadang2 terluka jugak sebab awak...

Tapi tak apa, saya masih sayang awak..

1 je yang tak sama...

AWAK tak berkarat,
so, xada sebab saya nak
buang AWAK..

Jadi,saya nak simpan
AWAK sama dgn PISAU tadi...

Tapi...PISAU saya simpan dalam laci...
AWAK ???
saya simpan DALAM HATI SAYA 

p/s : Sadisnya jugak. Jiwang sekejap , hehe 

sumber : SMK KINABUTAN PAGE @fb

♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Natural Beauty Contest II - Abg Stalker

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v


Hoho.. Jom kita join contest nie ramai2.. Kalau nak join wajib tekan banner kat atas tu eh?? hehe..

Nie nak cuba nasib je nie. Walaupun aku nie bukanlah natural beauty sangat, huhu... Just have fun orang kata :)


Waduh !! malu ah !! Nie gambar yang aku pertaruhkan, hoho.. Muka poyo, berlagak suci, haha.. Tak ada edit pun ye.. Tak mekap jugak*tak pandai mekap sangat pun. Pakai bedak sikit je,*jujur nie boleh kew abang Stalker?hee..

Nak tag nie..


♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Segmen : Kenangan Ramadhan

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v

Hai semua.. Puasa tak hari nie?hehe..
Sementara tunggu buka puasa jom kita join segmen nie..
Klik banner dekat atas tu eh?

Kenangan yang tak dapat dilupakan tyme puasa bila aku terpaksa berpuasa di KK tanpa parents dan family aku. Aku hanya bersama kawan2 berbuka dan bersahur bersama mereka. Kira kami berdikarilah. Walaupun begitu aku rasa seronok. 

Banyak lagi sebenarnya kenagan tyme puasa aku, but for make it short itu sahajalah kot, tak apa kan Apit? hehe..

Nama : Beiby Yatie
Warna : Kuning (#FFE500)

Nak tag :



♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Wednesday, 18 July 2012

10# Wordless Wednesday (Menghitung Hari)

Assalamualaikum..
Moshi-moshi(^.^)v



♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Tuesday, 17 July 2012

Khunsa? Apa tuuuu ?!

Assalamualaikum..
Moshi-moshi(^.^)v


Elow fellas ... 

Tadi, bila dah siap semua kerja nie aku terus buka lappy, konon nak tengoklah stail fasion tudung yang terbaru. Aku tanyalah dengan uncle Google nie, tapi semua site yang di bagi dekat ping busuk. So aku cari jelah dekat situ. Aku bw semua blog yang berkenaan. Hinggalah sampai satu blog nie, aku terjumpa pasal khunsa

Mungkin ada yang belum tahu pasal nie. Aku sebenarnya dah tahu lama dah, cuma gambaran sebenarnya belum aku kenal pasti lagi. Dalam blog tu adalah gambarannya, cuma aku tak mahulah letak dekat blog aku kang kontrovesi pulak, nanati tak pasal2 aku kena spam. Walaupun untuk pengetahuan, tapi gambar tu still 18sx, so tak berani aku nak letak dekat sini cukuplah peneranganya saja eh?1

+ Secara fitrahnya Allah mencipta manusia dalam keadaan berpasangan iaitu lelaki dan perempuan. Selain itu ada juga satu lagi jenis manusia yang mempunyai dua jantina iaitu dipanggil sebagai khunsa. Kewujudan golongan ini merupakan tanda-tanda kebesaran dan keagungan Allah S.W.T.

+ Dari segi Fiqh Islam, khunsa adalah seseorang individu yang tidak diketahui jantina sama ada lelaki ataupun perempuan disebabkan dia memiliki zakar dan faraj serentak ataupun tidak memiliki kedua-duanya sejak kecil lagi.

Khunsa terbahagi kepada dua jenis, iaitu khunsa musykil (khunsa yang diragui) dan juga khunsa ghair musykil (khunsa yang tidak diragui). Khunsa musykil ialah individu yang tidak diketahui langsung jantinanya disebabkan tiada sebarang tanda-tanda yang boleh diklasifikasikan sebagai lelaki ataupun perempuan. Manakala khunsa ghair musykil pula ialah individu yang sudah dapat dipastikan sama ada dia itu wajar dikategorikan sebagai lelaki ataupun perempuan melalui tanda-tanda seperti kedatangan haid.

+ Harus dari sudut hukum syarak bagi khunsa ghair musykil untuk berkahwin tetapi haram bagi khunsa musykil untuk berkahwin. Dalam bahasa inggerisnya khunsa di sebut sebagai hermaphrodite.


"La Hawla Wa La Quwwata illa Billah"








♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

9# Wordless Tuesday (Fikir-fikir)

Assalamualaikum..
Moshi-moshi(^.^)v



♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Sunday, 15 July 2012

Isnin?! Ooh, Tidakkk!!

Assalamulaikum..
Moshi-moshi(^.^)v


Hello peeps .. Cepat pulak masa hari ini berlalu. Macam baru jew kejap tadi bagun pagi, tetiba nak kena tidur malam pulak, uih!!

Esok dah hari isnin balik. Aigooo.. terasa malas pulak . Sejak aku kerja tempat baru aku rasa macam nie bila hari isnin tiba.*adakah aku nie pemalas? Dulu memanglah tak rasa sebab hari minggu pun kena kerja jugak.

Tapikan, bukan aku jew yang rasa macam nie, banyak lagi orang yang berperasaan seperti aku. Terutamanya budak2 sekolah, apatah lagi insan yang bergelar pekerja. Mungkin anda yang sedang baca nie pun macam aku jugak kan? Jangan tipu !! hehe..

Tapi bila dah lepas hari isnin nie kita lalui, hari2 yang lain kita dah tak terasa dah. Apa2 pun kite kena lalui hidup nie. Biar apa yang terjadi kita kena hadapinya dengan senyuman.*ayat selalu guna :)..

Ok then, see you next entry. Bye :)


♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Tolongggggg !!!

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v

Uiikk .. kecoh jugak post tittle aku nie, hehehe ..

Jangan terkejut eh? Tak ada perkara serius yang jadi pun. Aku cuma nak minta tolong kawan2 semua. Itu pun kalau sudi tolonglah. Tak nak pun tak apa, hehe..

Begini, aku ada join satu contest Hazwan Hairy nie. Contest yang ini. aku rasa setakat nie, inilah contest yang terbesar pernah aku join sebab kena promote habis-habisan header kita sendiri.

Sambil aku buat entry nie aku pergilah LIKE mana header yang aku suka. Banyak header2 yang cun melecun, tipis jugak harapan untuk menang, tapi aku percaya pada nasib. Kalau dah rezeki aku tak kemana jugak.

Aku tengok kawan2 yang join contest tu dah beratus2 dapat like. Aku pulak baru 40 lebih, wuuu.. sedihnya..
So tolonglah like eh?? Jasa anda akanku kenang jua..
TERIMA KASIH :)


♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Jom cari dan teka..

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v

klik untuk besarkan :)

Salam, selamat berhujung minggu semua..

Aku jumpa pic nie dalam salah satu folder lappy. Nie my lil bro punya kerjalah nie, entah apa dia nak buat dengan pic nie. 

Sebenarnya dah lama dah pic nie dalam folder*tak la lama sangat pun. Baru hari nie tergerak hati nak buat something dengan pic nie. 

Apa yang anda semua temgok dekat dalam pic nie?? Ya. Sampah, bahan buangan yang sukar untuk dilupuskan. Tapi, dalam gambar nie ada something yang bukan bahan buangan. So lets check it out. Nak tahu jugak mata anda nie setajam apa, hehe .. Cari dan teka lah apa eh?

Nanti, InsyaAllah kite update jawapan dia eh?? Janji takkan ambil masa yang lama, jangan risau eh ?? SEMOGA BERJAYA semua..

klu : 1) Benda Hidup       2) Arah jam 9



♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Friday, 13 July 2012

8# Wordless Saturday (Marah vs Suka)

Assalamualaikum..
Mosho-moshi (^.^)v



♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Contest MEGA2012 Hazwan Hairy

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v


Dengan lafaz بسم الله الرحمن الهر غير الرحمaku umumkan yang aku dah join contest yang gempak nie. So kalau kamu nak join klik banner ya?? Syarat2 yang dikenakan taklah rumit sangat. Tak perlu nak follow and like banyak sangat. So tunggu apa lagi...


Ini header aku ;

http://i.imgur.com/e4bkT.png
Maksud Header nie:

Header nie hasil ciptaan aku yang ke-4. Aku nie cepat bosan dengan sesuatu, so bila dah bosan gatal saja tangan nie mahu mengubah benda yang aku bosankan itu. Aku suka edit2 gambar nie sebenarnya, tapi ikut moodlah, kalau aku tak ada mood memang tak adanya aku nak pandang benda tu, haha..

Doodle yang cute itu aku cilok dari Apit, Sebenarnya ini kali kedua aku guna doodle tu. Aku suka doodle tu sebab bila aku beraksi di depan kamera tangan aku automatik tunjukkan peace mcam doodle tu lah, hehe.. Aku seorang yang kuat berimaginasi, sebab tu aku letak kartun yang ada dua orang budak comel duduk atas bulan yang tengah memancing hati (cinta), tapi aku tak pancing hati siapa2 pun buat masa sekarang, huhu..

Realiti si Mata Kuyu, itulah tajuk blog aku. Aku memang seorang yang bermata kuyu. Sayu je mata aku nie bila orang tengok, *sometimes i fell it so ugly. Tapi aku tetap bersyukur dengan apa yang Tuhan beri untuk aku. No body perfect in this world right?!

Tiara tu melambangkan angan2 minah jeninku. Kawan2 aku tahu yang aku kononnya nak kahwin dengan anak raja, *gilakan? ahaha.. Gurauan itu akan menjadi satu kemestian bila kami bergurau senda.

Aksara bugis tu pulak melambangkan yang aku nie keturunan bugis yang membaca maksud "Anak Orang Bugis". Proud to be buginese.. Aku suka dengan kata2 Hadapi dengan Senyuman, sebab seseorang pernah nasihatkan aku, dia kata "walau apa pun yang terjadi kita mesti hadapi masalah itu dengan senyuman biar sepahit manapun dugaan yang mendatang".

-THE END-

p/s: maaflah terlalu panjang pulak..




♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥