Today L.O.V.E ★ Tiada Insan Suci Tanpa Dosa Pada Masa Lalu, Tiada Insan Berdosa Yang Gelap Masa Depannya..- SETIA HUJUNG NYAWA-.

Sunday, 8 July 2012

Nasi @ Nasi Goreng Gondrong :)

Assalamualaikum..
Moshi-moshi (^.^)v

Hola fellas ..
Mesti kamu semua kurang paham pasal tajuk entry aku kali nie. Pelikkan bunyinya?? Ganas kan?! Tapi itulah nama makanan yang ada dekat Tawau nie. Ada lagi banyak nama makanan yang pelik2 di sini, Nasi Gondrong nie salah satu daripadanya. Tapi semuanya sedap dimakan*itu yang penting!!..

Tadi aku keluar hangout dengan besties aku, Ira, Leesa, Bida, Tika and Lyza. Biasalah, hujung minggu kan?hee.. Seronok jugak kalau sekali-sekala kuar jalan2 nie. Hilang semua tension bila kuar dengan kawan2. Terlepas rindu dalam jiwa dan raga nie*ececeh, jiwang siot!!..

So bila jalan2 nie mesti perut lapar kan? Sepanjang perjalanan tu aku asyik teringat dengan makanan tu*gila bayang. Kawan2 asyik tegur, mereka kata "jangan asyik ingat kang kau kempunan jatuh tersungkur nanti, nasi gondrong tu tak dapat masuk perutmu, ahaha.."

Dalam bugis, gondrong nie bermaksud berambut panjang untuk lelaki sahaja*lebih kuranglah, hee.. Bila kita nampak lelaki yang berambut panjang mesti banyak persepsi kita terhadap mereka. Mesti kita tengok mereka nie seorang yang ganas, takpun seorang yang rockers, kan? Takkanlah makanan tu seganas dan serockers meraka? ahaha.. A big NO for that!!

Tapikan, sebenarnya makanan tu cuma nasi dan ayam panggang masak kicap. Kenapa dinamakan sedemikian rupa aku pun tak pasti. Nak dikata tukang masaknya seorang lelaki gondrong tak jugak, hmm.. Entahlah, tapi memang sedap dimakan, yummmyy !!*laparlah pulak


p/s: kalau kuar jalan lagi aku nak order lagilah, hehe..








♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

2 comments: