Today L.O.V.E ★ Tiada Insan Suci Tanpa Dosa Pada Masa Lalu, Tiada Insan Berdosa Yang Gelap Masa Depannya..- SETIA HUJUNG NYAWA-.

Wednesday 4 September 2019

Review : Love Alarm (Drama Korea)

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
안녕하세요
(Annyeonghaseyo )


Love Alarm (Korean: 좋아하면 울리는; RR: Joahamyeon Ullineun) adalah sebuah drama bersiri percintaan Korea Selatan. Drama ini diadaptasi dari Webtoon popular di Korea dengan tajuk yang sama. Drama ini ditayangkan di Netflix pada 22 Ogos 2019 sebanyak 8 episod.


Para Pelakon ; 

Sinopsis ;

Love alarm menceritakan tentang sebuah Aplikasi telefon pintar “Joalarm”. Aplikasi ini akan mengeluarkan bunyi, jika seseorang menyukai anda dan mereka berada dalam jarak 10 meter. Aplikasi ini juga menunjukkan berapa banyak orang yang menyukai anda, tetapi aplikasi tersebut tidak mengungkapkan detail spesifik tentang siapa yang menyukai anda.

Kim Jo-Jo (Kim So Hyun), adalah seorang pelajar sekolah menengah. Dia seorang yang cantik dan bijak. Dia terlihat seperti seorang yang ceria, tetapi Jo Jo seorang gadis yang pekerja keras dan memiliki beberapa masalah pribadi.

Kerana kehilangan orang tuanya sejak kecil, Kim Jo Jo tinggal bersama emak saudaranya. Tinggal di sana tidak mudah baginya. Kim Jo Jo berpikir bahwa dia tidak akan dapat merasa dicintai lagi oleh siapa pun. Namun, hal itu berubah ketika aplikasi "Joalarm" memberi tahu Kim Jo Jo bahwa Hwang Sun Oh (Song Kang) menaruh hati padanya.

Sementara itu, Hwang Sun Oh adalah pelajar lelaki yang popular di sekolah menengah yang sama tempat Kim Jo Jo bersekolah. Dia adalah putra keluarga kaya, tetapi dia tidak merasa kasih sayang dari orang tuanya. Sahabatnya Lee Hee Young (Jung Ga Ram) juga menghadiri sekolah menengah yang sama.

Konflik terjadi ketika Lee Hee Young tidak mahu menyerah akan cintanya pada Jo Jo yang ternyata diam-diam menyimpan perasaan pada Jo Jo.

Agak-agaknya siapa yang dapat pikat hati Kim Jo Jo? Oh ya, ada ura² kata yang Love Alarm ni akan ada Sequel yang kedua/season two. Horeeyyy.. Harap² bukan ura²lah erk,

Moral of the drama ;

Ini bagi pendapat akulah kalau korang setuju okaylah, kalau tidak boleh kongsi pendapat korang dekat komen ok.

Macam mana canggih sekali pun alat yang kita guna masih ada kekurangannya jugak. Kalau melibatkan hati dan perasaan ni tak payahlah pakai apps segala macam, just go to that person and tell her/him that you like her/him, kan?

Kalau rasa malu nak cakap face to face barulah pakai apps, sekarang macam-macam sosial media ada, WhatsApp, Telegram, Facebook, Wechat dan sama waktu dengannya. Kalau malu jugak nak bagitahu maka melepaslah jawabnya. Dipersilakan gigit jari sendiri, hehe..

The End, Sekian


♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

No comments:

Post a Comment

Copyright © | All Rights Reserved | By bebyyellowshiteru.blogspot.com 2012-2019