Today L.O.V.E ★ Tiada Insan Suci Tanpa Dosa Pada Masa Lalu, Tiada Insan Berdosa Yang Gelap Masa Depannya..- SETIA HUJUNG NYAWA-.

Wednesday 4 September 2019

LDR : Hanya Untuk Mereka Yang Kuat


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
안녕하세요
(Annyeonghaseyo )

Apa itu LDR? Long distance relationship yang bermaksud cinta jarak jauh, alaa.. lebih kurang macam lagu Arni Nazira tu, Cinta Antara Benua. Tahu ke? hmm, maybe budak 90an saja yang tahu.. Kenapa aku kata LDR ni hanya untuk orang yang kuat? Aku pernah rasakah? Well, memang pernah dan sangat mencabar ...



1. LDR memang berat untuk dilalui, kecuali kita kuat untuk sama-sama saling menjaga hati dengan setia. Tetapi, bagaimanapun itu tidak mudah bagi kita, kecuali hati kita benar-benar sudah serius dan tulus. Sebab, kebanyakan hubungan putus tengah jalan, salah satunya kerana berpaling dengan orang lain.

2. LDR sangat sulit dan rumit. Kadang kita dibuat cemburu oleh mereka yang boleh dekat setiap waktu. Mereka boleh bertemu dan selalu bersama tiap hari, tetapi kita hanya boleh berhubung melalui telefon atau media sosial (zaman sekarang dah canggih beb).

3. LDR harus terus-menerus saling mengawasi dan mengontrol, itu pun kalau saling peduli dan perhatian. Jika tidak, hanya bikin makan perasaan sendiri. Karena memikirkan salah satunya yang selalu tidak peduli dan tiada khabar berita. Maksudnya jika tidak seimbang, LDR sangat tidak nyaman dan tidak aman diperjuangkan.

4. LDR sangat besar cabarannya, selain harus sabar juga hati-hati dikhianati. Bilangnya sangat sayang, ternyata di belakang sudah punya simpanan. Awalnya selalu ada khabar dan perhatian, lama-lama selalu menghilang dengan berbagai alasan sibuk atau ada kegiatan. Sungguh, sangat tidak mudah.

5. Sangat berat dan perlukan ketabahan yang luar biasa. Perlu usaha dan perjuangan yang sungguh nyata. Perlu saling menguatkan dan membuktikan. Harus saling peduli dan perhatian untuk melengkapi. Harus sama-sama setia dan saling menjaga hati dan perasaan untuk saling sayang dan cinta. 

Source : A'yat Khalili (instagram)

♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

No comments:

Post a Comment

Copyright © | All Rights Reserved | By bebyyellowshiteru.blogspot.com 2012-2019