Today L.O.V.E ★ Tiada Insan Suci Tanpa Dosa Pada Masa Lalu, Tiada Insan Berdosa Yang Gelap Masa Depannya..- SETIA HUJUNG NYAWA-.

Wednesday 25 September 2019

SELAMAT TINGGAL...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
안녕하세요
(Annyeonghaseyo )


Uiseyy!! post title macam something jaa bunyinya, siap capital letter pulak semua, haha..
Tak ada apa sebenarnya? Alaa, cuma nak say goodbye dengan header lama aku ni. Rasanya ini header ke-3 atau ke-4 yang aku buat sendiri..

Adiosss header, miss you..

Lama jugaklah aku guna header ni, dah berapa tahun ek? Malaslah kira, huhu..

Masa mula² aktif balik berblogging ni, niat dihati tak mahu tukar header, cukuplah tukar apa yang patut, buang apa yang patut (kononlah).. Tapi bila masuk jew homepage blog, mesti header yang dulu kita tengok kan? So bila selalu tengok aku dah rasa bosan. Dan rasa macam header budak yang baru nak up yang punya, haha..

Disebabkan photoshop dalam pc ni ada problem, aku terpaksa tungu owner (my lil bro) pc ni balik dan betulkan. Tapi entah kemana kesabaran aku, aku pergilah google dekat mana boleh edit photo online free

Mula² tu aku jumpa satu blogger ni, dia recommend buat header dekat Picmonkey.com. Tanpa buang masa aku buatlah, punya fokus aku buat sampai rasa naik juling mata ni. Bila dah siap then puas hati (sikit), aku carilah button save tapi tak jumpa² guys. Yang sakit hati lagi kena bayar entah berapa usd (lupa). Then aku google lagi cara nak save photo dekat picmonkey tapi terjumpa pulak satu blog mat salleh ni yang tak recommend kita pakai picmonkey ni sebab kena bayar untuk jadi member, sign up je free. So useless katanya, huhu.. So, dengan berat hati aku terpaksa merelakan kepergian header yang aku buat dekat situ. 

Dengan azam yang masih bersisa, aku google lagi (banyak jasa mr. google ni) dan jumpalah Pixlr X. Walau tak segrand photoshop tapi bolehlah bantu pulihkan semangat aku yang tersisa ni untuk buat header baru blog. "Adalah bha dari ndak ada" kata orang Sabah. Yang bestnya pixlr X ni, tak perlu nak sign up sign in bagai. Kita boleh terus edit gambar yang kita nak dan cara save pun senang tak susah nak cari pun. Kalau rasa tak puas hati kita masih boleh edit lagi nak save dan edit banyak kali pun tak kisah.

-The End-

♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

1 comment:

  1. tukar ni kadang saja tukar mood baru untuk semangat baru berblog kan. :)

    ReplyDelete

Copyright © | All Rights Reserved | By bebyyellowshiteru.blogspot.com 2012-2019