Today L.O.V.E ★ Tiada Insan Suci Tanpa Dosa Pada Masa Lalu, Tiada Insan Berdosa Yang Gelap Masa Depannya..- SETIA HUJUNG NYAWA-.

Wednesday, 21 March 2012

Coklat untuk Cantik ?! @_@


yummyyy .. Dalam dunia nie boleh dikira siapa yang tak suka makan coklat . Aku termasuk orang yang 'suka sangat' dengan coklat, tapi tak la terlalu obses ,hehe .. Coklat boleh meredahkan tekanan seseorang , betul kan? Tak salah makan coklat dengan banyak tapi paham2 lah apa akibatnya nanti .. Sekarang nie pemikiran manusia dah kedepan, makanan yang disukai ramai nie dah di adaptasi menjadi bahan untuk kecantikan diri . Antara kelebihan coklat ;
  • berfungsi untuk menjaga kelembutan kulit
  • kulit sentiasa lembap dan segar
  • menegang dan menghaluskan kulit
  • mencegah kedutan pada wajah
Nak try tak masker coklat buatan sendiri ?!


  1. cairkan coklat gelap (coklat masak)
  2. setelah coklat tadi cair, campurkan susu tepung penuh krim dan garam
  3. kacau sehingga rata
  4. setelah sejuk, sapukan pada wajah
  5. biarkan selama 15 - 30 minit dan barulah dibasuh dengan air suam. 
senangkan ?? tak payah susah2 pegi spa .. Susu dan garam tu kalau kamu mw tukar mentega atau madu pun boleh juga . dari kita saja bah ;)


p/s ; tak sabar mw try jugak,hee :)

♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

No comments:

Post a Comment