Today L.O.V.E ★ Tiada Insan Suci Tanpa Dosa Pada Masa Lalu, Tiada Insan Berdosa Yang Gelap Masa Depannya..- SETIA HUJUNG NYAWA-.

Tuesday, 10 November 2015

Segmen kembara misteri burung hantu

Assalamualaikum..
Moshi² (^.^)v


Jom kita ramai² meriahkan segmen ni. Klik banner ok .

♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Saturday, 7 November 2015

Merawat Kucing yang Muntah Cacing

Assalamualaikum..
Moshi² (^.^)v


Adakah kamu seorang cat lover? Pernah tak kucing kamu mengalami muntah cacing? Sound weird kan? Geli pun ada, mesti korang terbayang macam manalah keadaan itu for those yang tak tahu kan?

Sebenarnya aku pun baru tahu pasal benda ni. Selama ni yang aku tahu kucing hanya berak cacing maaf* seperti yang dialami oleh kanak².

Sebelum ni aku dah ada seekor anak kucing yang mati sebab kecacingan, sedih tau. Aku bagi dia minum ubat cacing kanak², tapi umur dia tak panjang dan mungkin ubat tu tak sesuai untuk haiwan, Hmm.. itulah padah kalau nak jadi veterinar yang tak bertauliah.

Tanda² paling ketara kucing terkena ialah bila kucing kita tidak selera makan dan tidak bermaya serta tidak aktif seperti selalu. Masa nampak kucing aku dalam keadaan macam tu aku sudah agak dia alami kecacingan tu. Tapi bila kebetulan aku ternampak dia muntah dan ternampak benda yang bergerak dalam muntahnya punya terkejut beruk aku. Nasib cuma seekor cacingnya, kalau tak maybe aku dah berlari kegelian.

Oleh sebab aku tak mahu kucing aku menerima nasib yang sama macam kucing aku yang sebelum ni, aku google cara yang betul untuk rawat sakit kucing aku ni. Cari punya cari memang aku tak dapat. Tapi aku try jugaklah tips yang ada di google tu, Alhamdulillah kucing aku dah aktif semula dan bising macam selalu bila dia lapar.

Caranya, ambil 1/4 bawang putih lumat/tumbuk sampai halus. Kemudian campur dengan makanan kucing kamu. Tapi aku campur dengan susu sebab kucing aku tak mahu makan. So kalau susu senang sikit nak suap si kucing tu. TAPI kena ingat, bawang putih kalau berlebihan boleh membahayakan kucing kita. Tengoklah dulu keadaan kucing dalam 2-3 hari. Kalau tiada perubahan adalah baiknya kita bawa kepada yang pakar.

Ada satu aku pelik pasal cacingan kucing ni, sakit ni berjangkitkah ya? Sebabnya seekor demi seekor kucing aku dapat sakit yang sama. Kesian aku tengok kucing² aku tu, sedih tau. Tapi aku try jugak bagi bawang putih macam yang aku buat dengan kucing aku yang sudah sihat tu.

Oklah cukuplah untuk hari ini saja aku merepek. Selamat berhujung minggu semua. LOL ;)


♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Friday, 6 November 2015

LIRIK : TAEYANG - EYES, NOSE, LIPS

Assalamualaikum..
Moshi² (^.^)v


Romanized:

Mianhae mianhae hajima
Naega chorahaejijanha
Ppalgan yeppeun ipsullo
Eoseo nareul jugigo ga
Naneun gwaenchanha
Majimageuro nareul barabwajwo
Amureochi anheun deut useojwo
Nega bogo sipeul ttae
Gieokhal su itge
Naui meorissoge ne eolgul geuril su itge

Neol bonael su eomneun naui yoksimi
Jipchagi doeeo neol gadwotgo
Hoksi ireon na ttaeme himdeureonni
Amu daedap eomneun neo
Babocheoreom wae
Neoreul jiuji motae
Neon tteonabeoryeonneunde

Neoui nun ko ip
Nal manjideon ne songil
Jageun sontopkkaji da
Yeojeonhi neol neukkil su itjiman

Kkeojin bulkkoccheoreom
Tadeureogabeorin
Uri sarang modu da
Neomu apeujiman ijen neol chueogira bureulge

Saranghae saranghaetjiman
Naega bujokhaesseonna bwa
Hoksi uyeonirado
Hansunganmanirado neol
Bol su isseulkka
Haruharuga buranhaejyeo
Ne modeun ge galsurok huimihaejyeo
Sajin soge neoneun wae
Haemarkge utneunde
Uriege dagaoneun ibyeoreul moreun chae

Neol bonael su eomneun naui yoksimi
Jipchagi doeeo neol gadwotgo
Hoksi ireon na ttaeme himdeureonni
Amu daedap eomneun neo
Babocheoreom wae
Neoreul jiuji motae
Neon tteonabeoryeonneunde

Neoui nun ko ip
Nal manjideon ne songil
Jageun sontopkkaji da
Yeojeonhi neol neukkil su itjiman

Kkeojin bulkkoccheoreom
Tadeureogabeorin
Uri sarang modu da
Neomu apeujiman ijen neol chueogira bureulge

Namaneul barabodeon neoui kkaman nun
Hyanggiroun sumeul dameun neoui ko
Saranghae saranghae naege soksagideon geu ipsureul nan..

Neoui nun ko ip
Nal manjideon ne songil
Jageun sontopkkaji da
Yeojeonhi neol neukkil su itjiman

Kkeojin bulkkoccheoreom
Tadeureogabeorin
Uri sarang modu da
Neomu apeujiman ijen neol chueogira bureulge


English Translation:

Don’t be sorry,
that makes me more pitiful.
With your pretty red lips
please hurry, kill me and go.
I’m all right.
Look at me one last time
Smile like nothing’s wrong,
so when I miss you I can remember.
So I can draw your face in my mind.

My selfishness that couldn’t let you go
turned into an obsession that imprisoned you.
Were you hurt because of me?
You sit silently.
Why am I a fool, why can’t I forget you.
You’re already gone.

Your eyes, nose, lips
Your touch that used to touch me,
to the ends of your fingertips.
I can still feel you

but like a burnt out flame,
burnt and destroyed
all of our love
it hurts so much, but now I’ll call you a memory.

Love you, loved you
I must have not been enough
Maybe I could see you just once by coincidence.
Everyday I grow restless,
Everything about you is becoming faint.
You smile back in our pictures,
unknowing of our approaching farewell.

My selfishness that couldn’t let you go
turned into an obsession that imprisoned you
Were you hurt because of me?
You sit silently.
Why am I a fool, why can’t I forget you.
You’re already gone.

Your eyes, nose, lips
Your touch that used to touch me,
to the ends of your fingertips.
I can still feel you

but like a burnt out flame,
burnt and destroyed
all of our love
it hurts so much, but now I’ll call you a memory.

Your black eyes that only saw me
Your nose that held the sweetest breath
Your lips that whispered ‘i love you, i love you’..I….

Your eyes, nose, lips
Your touch that used to touch me,
to the ends of your fingertips.
I can still feel you

but like a burnt out flame,
burnt and destroyed
all of our love.
it hurts so much, but now I’ll call you a memory.

-THE END-

 p/s : layan kpop sekali-sekala






♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

GIVE AWAY PARTAY!!

Asalamualaikum..
Moshi²(^.^)

Klik banner di atas untuk join :)


Walaupun ucapan selamat hari jadi tu klise, tapi itulah ayat yang selalu buat kita terharu dan gembira. Itu menandakan ada yang ambil berat dan ingat dengan kita. So ;

Sanah Helwa Hana, semoga sihat selalu, berjaya dunia dan akhirat. Gembira selalu bersama keluarga dan kawan². Tiada hadiah yang lebih bernilai selain doa. Semoga dirahmati sentiasa :)



♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Segmen Carik Bloglist Blog Encik Kidal

Assalamualaikum..
Moshi² (^.^)v



Hari ini dah last day. Cepat² kita join sebelum terlambat. Terima kasih sis Ena sebab tag kita. Selamat bersegmen. 

Tagged you :)


♥ Terima kasih kerana sudi membaca. Semoga mendapat info yang berguna. SHARING IS CARING kan?? *maaf penggunaan kata AKU* ♥

Copyright © | All Rights Reserved | By bebyyellowshiteru.blogspot.com 2012-2019